“Innovatief en gelukkig erg internationaal”

Lees meer

“Klanten snappen wel dat ik nog jong ben en nog niet alles weet, ze vinden het vooral belangrijk dat je voor ze aan het werk bent. Dat is belangrijker dan dat je alle kennis bezit, ook als je dit al 15 jaar doet heb je nog niet alle antwoorden. Kennis is belangrijk, maar een goede partner zijn is belangrijker.”

Simon Haazen is nog maar net bij Fancom begonnen als Area Sales Manager, maar hij kent het bedrijf al goed: “Al voordat ik begin 2020 bij Fancom zou gaan afstuderen, boden ze me al een contract aan. Ik had al ooit voor ze stage gelopen in Zuid-Amerika, daar kreeg ik ook interesse in het bedrijf en in de agrarische sector. En die interesse was wederzijds blijkbaar, tijdens mijn stage was ik al verantwoordelijk voor de sales in Scandinavië.” 

Visual Simon-SQ.jpeg

Waarom Fancom als werkgever?

“De bedrijfscultuur sprak me wel aan, ik kreeg een warm welkom. Ze vonden het ook bij Fancom belangrijk dat ik eerst mijn diploma ging halen, ze probeerden me niet van school te halen. Ook tijdens mijn afstuderen mocht ik alle tijd in mijn scriptie steken, ondanks dat ik al best veel verantwoordelijkheid kreeg voor de overige werkzaamheden.”

“Mijn scriptie ging over het aanschaffen van een CRM-systeem, waar de verkopers hun contacten met klanten in vastleggen. Er bleek veel behoefte aan een dergelijk systeem, dus we zijn nu bezig met de aanschaf. Ik word ook nog steeds bij het project betrokken, voor mijn huidige baan is een dergelijk systeem natuurlijk ook belangrijk.” 

Werken bij Fancom

Werken bij Fancom

Durf een hoogvlieger te zijn

Lees meer

Wat is je huidige functie?

“Ik ben Area Sales Manager, voor een aantal landen in ZO-Azië en Oost-Europa, Ierland en Engeland. Ik moet veel reizen dus, in een normaal jaar ben ik tussen 100 en 125 dagen in het buitenland. Vanwege Corona reis ik natuurlijk minder, maar 5% van wat ik normaal zou doen.” 

“Voor mij is reizen heel belangrijk, het is leuk om uit je vaste ‘rondje om de kerk’ te stappen. Ik heb al veel in het buitenland gewoond, sinds ik op mijn 17e voor school naar Spanje ging. Ik leer graag nieuwe culturen kennen, er is niets mooiers dan dat: zien hoe mensen denken en doen en daar weer bepaalde aspecten uithalen die je zelf kunt gebruiken.”

“Ik heb de opleiding International Business gedaan, eerst op het MBO en daarna het HBO. Het vak van Sales pikte ik pas op in de VS, daar heb ik het geleerd van een echte goeroe en besefte daar ook dat het precies bij mij paste. De interesse in de sector heb ik in datzelfde jaar gekregen tijdens mijn stage voor Fancom bij een van onze distributeurs in Ecuador. Het is leuk om te zien dat een sector veel meer te bieden heeft en dat de technologie die er gebruikt wordt hoogstaand is. Iets dat ik als buitenstaander van tevoren nooit gedacht had.”

Hoe belangrijk is kennis in je functie?

“Kennis is natuurlijk belangrijk in mijn functie, maar bij Fancom geven ze je gelukkig de vrijheid om alles uit te zoeken. Dat is soms lastig, maar zo blijft het wel beter hangen. Je mag eerlijk tegen klanten zeggen dat je iets niet weet, met alle collega’s samen kunnen we de klant altijd wel helpen.” 

“Ik vind mijn werk vooral leuk omdat ik met veel verschillende mensen contact heb, omdat ik veel dingen voor ze mag regelen. Dat ik de klant een goed gevoel kan geven, geeft mij ook voldoening. Het is belangrijk dat je altijd voor ze klaar staat.”

Waarom zou je Fancom als werkgever aanbevelen?

“Fancom is een platte organisatie, waar je ook tegen de mensen in hogere functies alles mag zeggen. Er is wel een hiërarchie, maar als ik vind dat iets beter kan loop ik bij de verantwoordelijke binnen en praat ik erover. Het is dus een heel open bedrijf, dat vind ik heel belangrijk: ik moet kunnen zeggen wat ik belangrijk vind.”

“Het spreekt me ook aan dat het bedrijf in de buurt zit, maar 10 minuten rijden. Je vindt in Noord-Limburg niet veel van zulke innovatieve bedrijven. Daar hoef ik gelukkig niet voor naar Amsterdam door te rijden: er is niets leuker dan een bedrijf vinden dat aansluit bij je interesses en al helemaal niet als dat bedrijf nog om de hoek blijkt te liggen.” 

Lees hier de verhalen van andere Fancommers

Neem contact met ons op

Op zoek naar superieure stalomstandigheden?

Neem contact met ons op, samen bouwen we aan jouw toekomstbestendige stal.