“Jezelf continu blijven uitdagen en ontwikkelen is een onmisbaar ingrediënt voor innovatie”

Lees meer

“Ik ben erg trots op Fancom, het team in Panningen en Vitré en de spirit waarmee dagelijks wordt gewerkt aan het ontwikkelen van nieuwe innovatieve producten en het onderhouden van het huidige portfolio: ‘no-nonsense’ en ‘handen uit de mouwen’."

"Hoewel de agrarische markt in bepaalde delen van de wereld flinke uitdagingen voor zich heeft, is er wereldwijd een enorm potentieel in die markt. Juist Fancom kan met haar intelligente oplossingen helpen bij het aangaan van die uitdagingen. Enorm veel kansen voor ons dus, die we met beide handen willen aanpakken. Ik geniet er elke dag van om hier te komen werken.”

Erik Centen is Managing Director bij Fancom, hij koestert het persoonlijk leiderschap van de medewerkers: “Mensen hebben hier een eigen verantwoordelijkheid, daar willen we ze ook veel vrijheid in geven. Maar het moet wel resultaat opleveren natuurlijk, zo nuchter zijn we dan ook wel weer.”

Visual Erik-SQ.jpeg

Hoe ben je bij Fancom terechtgekomen?

“Ik ben ongeveer vier jaar geleden begonnen bij Fancom, als Director Finance. Sinds april ben ik Managing Director, dat doe ik met veel plezier. Ik heb altijd in de agrarische wereld gewerkt en heb daar ook een band mee gekregen.” 

“Niet dat ik uit een boerengezin kwam, hoor, maar ik ben wel opgegroeid in een agrarische regio. Ook mijn financiële opleiding heb ik deels op de Universiteit van Wageningen gedaan. Ik heb ook een voorliefde voor techniek, ik was vroeger altijd al aan het spelen met apparaten en ik knutselde graag aan alles wat motorisch was aangedreven. Dus dat komt allemaal mooi samen bij Fancom.” 

“Ik werk erg graag, de uren vliegen voorbij. Liefst wel op het bedrijf, omdat ik direct contact belangrijk vind en dan makkelijk ergens binnen kan lopen. Sport is voor mij ook belangrijk, ik ben trainer van één van mijn kinderen en sport zelf actief op de mountainbike.” 

Werken bij Fancom

Werken bij Fancom

Durf een hoogvlieger te zijn

Lees meer

Wat is het verhaal achter het nieuwe logo van Fancom?

“Toen ik Managing Director werd, ben ik verder invulling gaan geven aan de strategie. Ik heb het roer niet omgegooid, maar probeerde te zorgen voor meer focus en daadwerkelijke actie. Woorden zijn mooi, maar niet zoveel waard zonder daden. De wereld om ons heen verandert snel en wij veranderen mee: niet alleen nieuwe producten, maar ook nieuwe werkwijzen en nieuwe manieren om de eindklanten te bereiken bijvoorbeeld. We zijn duidelijk ‘in beweging’ en dat vertaald zich ook in het nieuw logo. Het is dus een uiting van alle geleidelijke veranderingen. Zowel van bedrijf als van de medewerkers.”

“We verwachten van de medewerkers ook dat ze zich continu blijven ontwikkelen, anders houden we de ontwikkelingen in de markt niet bij en verder is het een onmisbaar ingredient voor innovatie. Training en opleiding samen met de passie voor de markten waarin we ons begeven en de techniek welke we gebruiken, draagt bij aan die ontwikkeling.”

Wat is het voordeel van CTB als moederbedrijf?

“CTB vormt een solide basis voor alle merken die eronder vallen. Niet alleen financieel, maar ook cultureel: bij CTB en haar eigenaar Berkshire Hathaway staan normen en waarden hoog in het vaandel. We zullen daar niet van afwijken, dus leveranciers en klanten weten dat we eerlijk zakendoen. Het zorgt er ook voor dat we klanten een breed palet kunnen bieden, er is altijd wel een zusterbedrijf dat ze kan helpen. Maar ook voor de leveranciers biedt het meer potentieel.”

“Het product staat voor ons centraal, daar hoort techniek, kennis, kwaliteit en service bij. De agrarisch/technische grondslag vormt de ideale basis, aangevuld met intelligentie. Dat is waar Fancom voor staat, maar het sluit ook heel goed aan bij hoe ik ben.”

Lees hier de verhalen van andere Fancommers

Neem contact met ons op

Op zoek naar superieure stalomstandigheden?

Neem contact met ons op, samen bouwen we aan jouw toekomstbestendige stal.