“Je komt hier met veel culturen in aanraking”

Lees meer

“Ik vind het vooral leuk aan mijn werk dat we bij Fancom heel internationaal werken en dat ik daardoor met veel verschillende culturen te maken heb. Ik heb zes jaar in Egypte gewoond, daar heb ik ook wat Arabisch opgepikt en veel mensen leren kennen.”

Ed Gubbels werkt bij de Technical Service van Fancom, hij heeft al veel landen gezien maar richt zich vooral op het Midden-Oosten: “Ik kom er al sinds 2010, vooral in het Midden-Oosten werken ze het liefst met vaste contacten. In die regio is ook vaak wat meer projectbegeleiding nodig, er wordt ook anders gebouwd.”

Visual Ed-SQ.jpeg

Wat houdt het werk op de Technical Service in?

“Mijn werk is heel divers: van telefonisch contact met klanten met vragen tot het opstarten en begeleiden van projecten. Ik werk ook veel samen met Sales en moet veel rekenen en advies geven. Ik werk vooral voor de kippensector, maar buiten het Midden-Oosten soms ook varkens. Ik heb al in behoorlijk wat werelddelen gewerkt, maar de laatste tijd richt ik me vooral op het Midden-Oosten.”

“Mijn werkdagen zijn heel verschillend, ik ben sowieso veel op reis. Ondanks Corona, want in het Midden-Oosten is dat niet zo’n probleem. Iedere morgen kijk ik mijn apps na, als ik op de Servicedesk zit vang ik alle mails en telefoontjes uit alle regio’s op. Ik log ook in bij onze klanten om te kijken of alles goed werkt. Zo kunnen we problemen snel signaleren.”

Werken bij Fancom

Werken bij Fancom

Durf een hoogvlieger te zijn

Lees meer

Hoe is het contact met klanten?

“Ik word vaak al vanaf het begin bij projecten betrokken: ‘Ed, kom eens aan tafel zitten, hoe denk jij over onze plannen?’ Dat maakt het werk veel interessanter, ik kan onze concepten dan al vanaf het begin meenemen in projecten.”  

“We hebben lang niet kunnen reizen, voor visueel contact moesten we videocalls organiseren. In het Midden-Oosten zijn de internetverbindingen echter trager, maar juist daar is het ook belangrijk dat je persoonlijk langs komt. Je krijgt dan veel meer gedaan en je kunt het veel beter uitleggen.” 

Wat spreekt je aan bij het werken bij Fancom?

“We maken mooie en degelijke producten, het is heel plezierig dat klanten telkens terug blijven komen. Ik heb ook goede collega’s waar ik altijd op terug kan vallen. Dat ik kan reizen vind ik ook wel belangrijk, ik kom graag in het Midden-Oosten. Elk land daar is ook anders, met andere temperaturen en culturen.”

“Het zijn niet altijd de makkelijkste landen, zeker qua regelgeving. Wat voor ons normaal is wordt daar vaak tegengewerkt, maar het wordt gelukkig wel steeds makkelijker. Voor de expats die er het harde werk moeten doen is het niet altijd een pretje. Met hen heb ik het meest te maken, maar steeds vaker ook met de lokale bevolking. 

Lees hier de verhalen van andere Fancommers

Neem contact met ons op

Op zoek naar superieure stalomstandigheden?

Neem contact met ons op, samen bouwen we aan jouw toekomstbestendige stal.