“Je hebt hier als werknemer veel vrijheid”

Lees meer

“Ik ga iedere dag graag naar mijn werk, ik werk op een leuke afdeling met leuke collega’s. Ik ben echt een ‘mensenmens’, ze maken mij niet blij als ik de hele week thuis moet werken. Bij Fancom word je daarin echter heel vrij gelaten, er is veel flexibiliteit en ik mag mijn 32 uur zelf verdelen over de week, mits we als afdeling zorgen voor voldoende bezetting en als je je doelen maar haalt.”

Angelique Houben werkt bij Fancom op de afdeling Customer Fulfillment, en dat doet ze al lang: “Ik ben volgend jaar 25 jaar in dienst bij Fancom, na een paar jaar administratie en parttime receptie kwam ik op de afdeling Customer Fulfillment terecht. Ik zit daar samen met drie collega’s -die hetzelfde werk doen- en onze inkoop- en productieplanning, artikelbeheer en panelengineering. Bij ons komen alle orders binnen, via de mail of telefonisch en tegenwoordig via F-Quote. Dit is een offerteprogramma, waarmee de offerte in één druk op de knop kan worden doorgezet naar order. Dit zorgt ervoor dat we veel minder handwerk hebben.” 

Visual Angelique-SQ.jpeg

Wat doet de afdeling Customer Fulfillment?

“We plannen de orders in, samen met de mensen van onze inkoop- en productieplanning, en houden daarbij rekening met de lopende orders om onnodige transportkosten te voorkomen. We regelen het transport en al het papierwerk dat daarbij komt kijken, om te kunnen exporteren. Ik werk vooral met de landen aan de Oostkant van de wereld, maar Nederland en Europa vallen ook in mijn gebied. Ik heb dagelijks contact met klanten, transportbedrijven, douane, maar ook KvK en ambassades zijn niet vreemd voor mij. Tot de order de deur uitgaat.” 

“Dat ik altijd vroeg begin met werken komt goed uit, mijn klanten aan de Oostkant van de wereld zijn dan nog wakker. Ik vind vooral de diversiteit in de landen erg leuk. Export naar Australië gaat zeer soepel en Australiërs zijn erg plezierig om mee te werken. Egypte daarentegen is meer complex. Ze noemen me ook wel ‘mevrouw Cairo’, omdat ik vaak met dat land aan het stoeien ben. De ene keer exporteer je zonder problemen, de andere keer staat een zending weken vast bij de douane.” 

Werken bij Fancom

Werken bij Fancom

Durf een hoogvlieger te zijn

Lees meer

Hoe ziet je werkdag eruit?

“De leidraad in mijn werk is het maken van de export-papieren en de mail, daar komen de orders op binnen maar ook de problemen. Ik probeer daarom de mail zo goed mogelijk bij te houden, maar ik zorg ook dat alle orders  goed in ons LN-systeem verwerkt worden. Ook het afgeven van volumeberekeningen is een belangrijk onderdeel, zodat onze klanten en wij zelf zo goed en voordelig mogelijk het transport kunnen regelen.”

“Ik vind het vooral leuk aan mijn baan dat je ‘s morgens niet weet wat er gedurende de dag gaat gebeuren. Je hebt wel een rode draad in je werkzaamheden, maar verder is het heel afwisselend, als er zendingen vaststaan bij de douane bijvoorbeeld. Dat maakt mijn werk interessant en afwisselend, maar ook uitdagend.” 

“Mijn dag is geslaagd als ik alles heb gedaan wat ik heb beloofd, ik hoop altijd dat anderen dat ook doen. Wanneer ik zowel externe als interne klanten antwoord heb kunnen geven op al op hun vragen en alle orders van de dag correct in ons systeem zitten, kan ik met een tevreden gevoel huiswaarts. Het ontvangen van bedankjes van klanten is ook plezierig, bijvoorbeeld wanneer ze zijn geholpen met ingewikkelde documenten. Of bij het ontvangen van die ene spoedorder of het oplossen van een douane-probleem. Hier doe je het uiteindelijk allemaal voor.”

Lees hier de verhalen van andere Fancommers

Neem contact met ons op

Op zoek naar superieure stalomstandigheden?

Neem contact met ons op, samen bouwen we aan jouw toekomstbestendige stal.