Technical Service timmert aan de digitale snelweg

Het digitaal ondersteunen van onze klanten gaat steeds beter. Wij hebben diverse technische hulpmiddelen en staan dagelijks in contact met onze distributeurs en gebruikers van onze apparatuur. We kunnen inloggen in hun systemen, meekijken met hun situatie en samen kijken naar antwoorden op hun vragen. Zelfs het opstarten van nieuwe installaties gebeurt op afstand en digitaal.


Videobellen vaak een uitkomst

Hier een typisch beeld van het huidige werken. Joost van de Mortel en Ves Jacobs helpen een klant bij vragen over het Intellitek voerstation. De situatie bij de klant wordt nagebootst in de Intellitek in onze showroom en met behulp van videobeelden met de mobiele telefoon kan de klant geholpen worden. 

Ook organiseren we regelmatig korte vragenuurtjes met onze distributeurs. Zo blijven we in contact en blijven we goed op de hoogte wat er speelt in de markt. 

Nieuwe manier van werken biedt ook voordelen

Fancom’s Technical Service Manager Patricia van den Bekerom kijkt met een tevreden gevoel naar deze nieuwe manier van digitaal werken: “We hebben ons de afgelopen maanden noodgedwongen een hele nieuwe manier van werken aangeleerd en sommige zaken gaan nu zelfs beter. Zo kun je bijvoorbeeld trainingen beter spreiden. Als je op locatie een training verzorgt ben je meer tijdgebonden en wil je alle beschikbare tijd benutten door hele dagen te trainen. Als je terugreis gepland is moet het klaar zijn. Nu zijn we veel flexibeler en hakken we de training op in meerdere kortere sessies. Dat werkt voor de klant vaak veel beter. Maar natuurlijk missen we het persoonlijke contact met onze klanten heel erg en kunnen we niet wachten tot we weer de stal in kunnen”.