Online activiteiten succesvol in uitdagende tijden

Nog nooit zijn de Fancom sales mensen in een jaar tijd zo weinig op reis geweest. Waar sommige mensen in een normaal jaar wel 2/3 van hun tijd onderweg zijn, zitten we nu al vanaf maart noodgedwongen met zijn allen thuis. Toch heeft dat voor Fancom een aantal opvallende resultaten opgeleverd. 


Nieuwe verdelers

Juist nu bewijst ons actieve en loyale distributienetwerk zijn meerwaarde voor onze wereldwijde gebruikers en we zijn verheugd dat we in het afgelopen jaar weer drie nieuwe distributeurs hebben aangesteld in de voor ons zo belangrijke overzeese groeigebieden in Amerika en Azië. Mark Janssen, actief voor Fancom in een aantal Aziatische landen over deze uitbreiding: “Juist in mijn regio is persoonlijk contact in de zakelijke cultuur zo belangrijk. Gelukkig kan ik er volledig op vertrouwen dat onze distributeurs hun lokale klanten deskundig adviseren over de toepassing van onze oplossingen. Op afstand kan ik ze daar naar omstandigheden goed bij ondersteunen, samen met mijn collega’s van Technical Service. We worden steeds handiger in zaken als videobellen, webinars en online events. Een prima oplossing in deze tijden waar we ook in de toekomst gebruik van blijven maken. Maar toch kan ik niet wachten om mijn klanten weer te bezoeken en zodra de situatie het toelaat, stap ik weer in het vliegtuig”

Online activiteiten succesvol in uitdagende tijden

Recordomzet

De uitbreiding van ons distributienetwerk heeft er toe geleid dat we dit jaar zullen afsluiten met een recordomzet in China. De Chinese markt is sterk in ontwikkeling en onze oplossingen sluiten perfect aan bij hun behoefte aan een efficiëntere productie van vlees en eieren. “We hebben nu een prima uitgangssituatie om de Chinese ambitie te ondersteunen. De markt verandert en de professionalisering van de sector gaat snel. Via onze lokale partners blijven we in contact met deze markt en kunnen we snel inspelen op de veranderende behoefte”, aldus Mark.

Dit contact met de markt blijft van levensbelang voor Fancom. Daarom blijven we investeren in een goed opgeleid netwerk van distributeurs en importeurs. Daarnaast zijn we zoveel mogelijk zelf aanwezig, daar waar onze klanten zijn. Dit jaar misschien iets minder maar we hebben er alle vertrouwen in dat we komend jaar weer meer kunnen reizen. 

Fancom Greenline pad cooling